چرا درب ماشین ظرفشویی قفل نمی شود؟
نوشته شده توسط : تعمیرکار

 

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که پس از قرار دادن تمام ظروف در ماشین ظرفشویی، مشاهده کرده اید که درب ماشین بسته نمی شود و ماشین ظرفشویی قفل نمی شود. ماشین ظرفشویی در مدل های مختلفی تولید می شود و دارای قطعات متفاوتی است و ایراد در هر یک از قطعات ماشین بر عملکرد کلی ماشین ظرفشویی تاثیر می گذارد. بنابراین وجود خرابی در هر یک از قسمت های دستگاه می تواند باعث قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی شود.

برای تعمیر ظرفشویی موریس کلیک کنید.

دلایل رایج قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی

خراب شدن قفل درب

 یکی از دلایل قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی خرابی قفل درب است. بنابراین باید تمام قسمت های قفل ماشین ظرفشویی را بررسی کنید تا در صورت وجود مشکل در قسمتی از قفل، آن را برطرف کنید. لازم به ذکر است قفل درب ماشین ظرفشویی قابل تعمیر نیست و فقط باید قطعه را تعویض کنید.

 خرابی میکروسوئیچ ها

قسمت میکروسوئیچ ماشین ظرفشویی وظیفه بستن کامل درب ماشین را انجام می دهد. اگر میکروسوئیچ و قفل معیوب یا آسیب دیده یا شکسته باشند، درب ماشین ظرفشویی بسته نمی شود. برای رفع این مشکل و تعمیر ماشین ظرفشویی، باید قطعه را تعویض و میکروسوئیچ ماشین ظرفشویی را تعمیر کنید.

پوسیدگی لاستیک درب 

یکی دیگر از دلایل قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی؛ پوسیدگی، پارگی یا خرابی لاستیک روی درب دستگاه. وظیفه نوار پلاستیکی درب ماشین ظرفشویی آب بندی درب و جلوگیری از نشت آب در ماشین است. بنابراین در صورت بروز مشکل در این قسمت از ماشین ظرفشویی باعث بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی می شود. برای حل این مشکل، باید لاستیک درب ماشین ظرفشویی را تعویض کنید.

خرابی دستگیره درب 

آسیب دستگیره داخل درب ماشین ظرفشویی نیز می تواند باعث قفل نشدن درب شود. برای بررسی آسیب دستگیره در، قطعه را حرکت داده و تکان دهید. اگر دسته قابلیت حرکت داشته باشد و مقاومت کمی داشته باشد به معنی خرابی این قطعه است. بنابراین اقدام به تعمیر قطعه و رفع مشکل آن کنید.

 خرابی لولای درب ماشین ظرفشویی

 لولاهای درب ماشین ظرفشویی در قاب پایینی دستگاه نصب شده است. عملکرد این لولاها باز نگه داشتن درب ماشین ظرفشویی و بستن درب آن به راحتی می باشد. بنابراین اگر این لولاهای ماشین ظرفشویی خم یا شل شوند باعث بسته نشدن و قفل شدن درب ماشین می شود. اما برای رفع مشکل قطعه باید لولای درب ماشین ظرفشویی را تعویض کنید.

 خرابی فنر درب ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از دلایل قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی مربوط به خرابی یا شکستگی فنر درب دستگاه است. فنر درب ماشین ظرفشویی در قسمت پایین قفل تعبیه شده است که به بسته شدن کامل درب کمک می کند. بنابراین اگر فنر درب آسیب ببیند یا شکسته باشد باعث بسته نشدن کامل درب ماشین ظرفشویی می شود. در برخی موارد ممکن است فنر درب ماشین ظرفشویی کمی شل شده باشد. در این حالت فنر را در جای خود قرار داده و محکم کنید. اما گاهی اوقات ممکن است فنر شکسته شود و مجبور شوید آن را با فنر درب جدید و پارچه ماشین ظرفشویی جایگزین کنید.

برای تعمیر یخچال سامسونگ در تهران کلیک کنید.

خرابی درب ماشین

چفت درب ماشین ظرفشویی روی قاب درب دستگاه نصب شده است. هنگامی که درب ماشین ظرفشویی را قفل می کنید، این قفل درب در جای خود محکم می شود و در را قفل می کند. بنابراین اگر این بست درب خراب یا معیوب باشد باعث بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی می شود. برای رفع این مشکل دستگاه باید آن را عوض کنید.

خرابی بازوهای درب

 برخی از مدل های ماشین ظرفشویی از بازوها برای جلوگیری از افتادن درب استفاده می کنند. بنابراین این قطعات به مرور زمان و استفاده طولانی مدت از ماشین ظرفشویی پوسیده و از کار می افتند. در صورت مشاهده این مشکل و آسیب دیدن قطعات، بازوهای ماشین ظرفشویی را عوض کرده و مشکل را برطرف کنید.

 

چیدمان نامناسب ظروف در ماشین ظرفشویی

آخرین دلیل قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی مربوط به چیدمان نامناسب ظروف داخل دستگاه است. بنابراین اگر ظروف به صورت نامنظم در محفظه ماشین ظرفشویی چیده شوند، شاهد بیرون آمدن ظروف و بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی خواهید بود. برای رفع مشکل باید ظروف داخل محفظه ماشین ظرفشویی را به صورت اصولی و منظم بچینید.

سخن پایانی

در این مقاله تمامی عواملی که باعث قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی می شود را توضیح داده ایم. اگر مشکل دستگاه به دلیل خرابی هر قطعه ای باشد می توانید دستگاه را تعمیر و قطعه معیوب را تعویض کنید. اما اگر در تعویض قطعات ماشین ظرفشویی مهارت و تجربه ندارید، می توانید با متخصصین در این زمینه تماس گرفته و برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود اقدام کنید.

 




:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: